Fr

BRANDS

Asics moedigt aan om te sporten met behulp van heel jonge influencers (by Focalys)

Woensdag 5 Juni 2024

Asics moedigt aan om te sporten met behulp van heel jonge influencers (by Focalys)

Om mensen aan te moedigen meer te sporten in Europa, heeft Asics besloten om te focussen op kinderen. Het merk stelde een team samen van zeer jonge influencertjes en promootte hen in de media. Het doel: laten zien dat sporten een vrijetijdsbesteding moet zijn zonder druk van buitenaf en zonder een focus op prestaties.

Het Asics-team, dat wordt gepresenteerd als “het jongste fitnessinfluencersteam ter wereld”, bestaat uit vijf jongeren tussen zeven en acht jaar. In een film, die op YouTube en sociale media werd verspreid, gaven de acht uitverkorenen hun visie op sporten en moedigden ze kijkers aan om de LittleReminders-website te bezoeken om er een ludieke trainingsgids te downloaden. De campagne wordt gepromoot via posters en in het magazine Men’s Health. De campagne volgt op een studie waaruit blijkt dat 77% van de volwassenen sporten als een karwei beschouwt, terwijl 92% van de 6-11-jarigen er plezier aan beleeft.

Deze luchtige campagne trekt heel erg de emotionele kaart en Asics onderscheidt zich aldus van zijn concurrenten. Die laatste focussen met hun incentive marketing doorgaans op resultaten en uitdagingen. Een andere learning is dat merken steeds meer gewone mensen transformeren in influencers om hun boodschap over te brengen.

Archief / BRANDS