Fr

BRANDS

Lidl steelt de show op festivals (by Focalys)

Donderdag 11 Juli 2024

Lidl steelt de show op festivals (by Focalys)

Lidl liet zich opmerken in het Verenigd Koninkrijk door drie fans de kans te bieden om deze zomer ambassadeurs van het merk te worden en dit tegen een vergoeding. Hun missie: op festivals rondlopen in outfits die samengesteld zijn uit de nieuwe modecollectie van het merk.

Via een campagne op zijn sociale media ging Lidl op zoek naar fans die de ‘Merch Muses’ van het merk wilden worden tijdens het zomerseizoen. Om deel te nemen, hoefden internetgebruikers alleen maar een reactie achter te laten op het Instagrampagina @lidlgb, met daarin drie woorden die hun persoonlijkheid kenmerkten. De retailer selecteerde vervolgens drie mensen die VIP-tickets kregen voor festivals zoals Tramlines, Boardmasters en Victorious, alsook 2500 pond voor hun onkosten. Zodra ze op de festivals verschenen, moesten de drie uitverkorenen items dragen uit de nieuwe collectie van de retailer (sportschoenen, vestje, hoed, bandana, enz.) die geïnspireerd is op de jaren 90, en de kleding aanprijzen bij de andere festivalgangers, evenals op de sociale media van Lidl. Deze kleurrijke, laaggeprijsde kledingcollectie werd gelanceerd in een beperkte oplage en is verkrijgbaar in de supermarkten van de retailer.

De actie stelt Lidl in staat om de trendy collectie te promoten zodra ze gelanceerd werd. De retailer kan ook jongeren bereiken op de plaatsen waar ze zich bevinden. De winnaars van de wedstrijd werden dan weer de adverteerders, zowel online als op het terrein. Kortom, een inspirerende, slimme en alles bij elkaar genomen goedkope campagne.

Archief / BRANDS