Fr

BRANDS

Lidllize versterkt love brand van Lidl

Dinsdag 11 Juni 2024

Lidllize versterkt love brand van Lidl

Aan het begin van de zomer in 2020 liet Lidl fashionista’s verbijsterd opkijken toen het een origineel paar sneakers met Lidl-logo onthulde. Er werden amper 2.000 exemplaren gefabriceerd en ze werden verkocht aan 12,99 euro. In een paar uurtjes tijd was de hele stock de deur uit en vaak werden ze aan hogere prijzen doorverkocht op veilingsites. Het werd een van de meest gewilde artikelen in de ‘Lidl-Fan Collection’, die ook sokken, slippers, een heuptasje, een pet en leggings omvat.

Lidl Frankrijk wilde inspelen op dit enthousiasme en kreeg het idee om zijn fans de mogelijkheid te geven om bijna oneindige variaties van zijn producten te maken in de bekende kleuren van het merk.

Dit is het principe achter ‘Lidlize’. Deze tool, ontwikkeld door Marcel, is ontworpen om fans in staat te stellen het Lidl-product van hun dromen te ontwerpen dankzij AI: elke internetgebruiker kan inloggen op Lidlize.com en zijn of haar ideeën voor objecten met een Lidl label voorstellen. Vervolgens genereert de AI automatisch de visuals en het is aan de gebruiker om te kiezen welke hij of zij op het platform wil publiceren. Daarna kan er door het grote publiek gestemd worden en dit via de sociale media. Het populairste product zal geproduceerd worden in een gelimiteerde oplage en de creators in de top drie zullen een jaar lang gratis kunnen winkelen bij Lidl.   

Dit project wordt ondersteund door POS-materiaal en online, meer bepaald via ads en een video met als slogan ‘Vous aimez déjà ce qui n'existe pas encore chez Lidl’ (‘Je houdt al van wat nog niet bestaat bij Lidl’).

Archief / BRANDS