Fr

BRANDS

Nike speelt (onvrijwillig) in op een spelmoment

Dinsdag 2 Juli 2024

Nike speelt (onvrijwillig) in op een spelmoment

Terwijl de Europeanen in de ban zijn van het EK, volgen de Amerikanen de Copa America op de voet. Op 26 juni ontmoetten Chili en Argentinië elkaar in het MetLife Stadium bij New York. Messi's team won de wedstrijd pas laat, toen de Argentijnse spits Nicolás González de Chileen Mauricio Isla letterlijk tegen de grond smakte door hem bij zijn voet te pakken.
De scène inspireerde de Chileense AD Jaime Muñoz, die onmiddellijk op de actie reageerde door een nep Nike-advertentie te maken die hij ‘Everyone wants a pair’ doopte en op zijn LinkedIn-account plaatste.
 
Zijn visual ging binnen een paar uur viraal, in die mate dat de meeste shares het hadden over een echte advertentie van de Amerikaanse sportfabrikant, wat die een aanzienlijke hoeveelheid gratis reclame opleverde, met talloze commentaren waarin de creativiteit en het reactievermogen van het merk werden geprezen.

Archief / BRANDS