Fr

INTELLIGENCE

CIM OOH verruimt perimeter naar shoppings malls en retail

Donderdag 19 September 2024

CIM OOH verruimt perimeter naar shoppings malls en retail

De CIM OOH-studie heeft de perimeter van haar bereikmeting uitgebreid met de OOH-schermen in winkelcentra en retail winkels. Dit vertegenwoordigt iets meer dan 400 digitale schermen.
 
Concreet gaat het om de schermen in het malls- en Carrefour-aanbod van JCDecaux. De affichagespecialist geeft aan dat de schermen van Delhaize volgend jaar zullen volgen.
 
“We kunnen nu registreren hoeveel mensen er voorbijkomen, in overeenstemming met de CIM-normen en het algoritme voor de VAC-currency (visibility adjusted contacts). Maar nog belangrijker is dat we dankzij deze integratie het totale bereik van OOH-plannen kunnen berekenen, inclusief deze omgevingen in combinatie met bijvoorbeeld panelen op straat”, benadrukt JCDecaux. 
 
Voor deze metingen vertrouwt het CIM op de WiFi-sensoren van JCDecaux, die continu de stroom voorbijgangers meten. “Deze meting is gecertificeerd door CIM, dat deze gegevens heeft opgenomen in zijn bestaande studiemodel”, voegt de regie nog toe.
 
Het CIM wijst erop dat de eerste resultaten van deze nieuwe meting al beschikbaar zijn voor zijn leden. Die kunnen aldus de prestaties van de commerciële netwerken binnen de retail omgeving meten, maar ze ook combineren met andere universa binnen de studie om de complementariteit in te schatten.

Archief / INTELLIGENCE