Fr

INTELLIGENCE

Kantar Brand Footprint: Lay's bevestigt en La Lorraine verrast

Zondag 11 Augustus 2024

Kantar Brand Footprint: Lay's bevestigt en La Lorraine verrast

Kantar heeft de 2024-editie van zijn Brand Footprint studie gepubliceerd. Die analyseert de populairste FMCG-merken volgens consumenten wereldwijd (42.800 geanalyseerde merken in 62 merken) met behulp van zijn Consumer Reach Points. 

Deze editie belicht belangrijke veranderingen in consumentengedrag, meer bepaald een stijgende vraag naar lokale merken, vaak ten koste van internationale merken, en vooral in sommige opkomende markten.

De studie biedt ook gedetailleerde rankings per regio en per sector. De top vijf in de algemene ranking wordt nog steeds gedomineerd door Coca-Cola en Colgate, voor het merk Lifebuoy van Unilever, dat een plaats stijgt, Maggi en Lay’s.

In België heeft Lay’s de eerste plaats aan Coca-Cola moeten laten. De laatste Best Brands studie van Serviceplan bevestigt die resultaten. Daarna volgt Lotus, dat ook een plaats is gestegen, Côte d’Or, dat een plaats is gezakt, en La Lorraine.

Laatstgenoemde steeg drie plaatsen. Het laat Alpro, Spa, Knorr, Devos Lemmens en Dr. Oetker achter zich in de Belgische top tien.  
 

Archief / INTELLIGENCE