Fr

BLUE

RMB versterkt zijn purpose sustainability met Upcut

Woensdag 16 Augustus 2023

RMB versterkt zijn purpose sustainability met Upcut

Na Blue Screen dat begin dit jaar ingehuldigd werd, kondigt RMB nu een nieuw aanbod aan dat ervoor moet zorgen dat de spelers in de duurzame transitie toegang hebben tot reclame; deze keer is het aanbod vooral bedoeld voor kleine bedrijven die streven naar een positieve impact op de samenleving. Om te beantwoorden aan de problematiek van de start-ups die niet noodzakelijk beschikken over de vereiste budgetten om te communiceren en die zelden over geoptimaliseerd reclamemateriaal beschikken, ondertekende RMB een partnerschap met Upcut. Dat is gespecialiseerd in de productie van ‘snack content video’s’ voor het internet en de sociale netwerken.
 
Er bestaan twee formules: de ene voor 2000 euro omvat de productie van een promotievideo en 100.000 video-impressies van de in-read inventaris op RTBF.be, de andere voor 3000 euro. Die is identiek aan de eerste maar omvat ook de productie van een IMU en 250.000 impressies op de display inventaris van de openbare omroep. Beide formules zijn toegankelijk voor bedrijven die nog geen twee jaar bestaan en wier activiteit gelinkt is aan een van de 17 SDG doelstellingen van de UNO.
 
“Onze Blue Screen-formule was een eerste commercieel initiatief om de meest duurzame producten en adverteerders in hun categorie in de kijker te zetten. We wilden ook lokale media toegankelijker maken voor spelers met een businessmodel dat gebaseerd is op een duurzame benadering van de maatschappij”, aldus Valérie Janssens, director of development bij RMB. “Dankzij dit partnerschap is dit nu een realiteit. Als start-up weet Upcut wat er op het spel staat als het gaat om goede communicatie bij de opstart van een bedrijf, en net als wij is Upcut gevoelig voor duurzaamheid. De combinatie van de kracht van video met die van kwaliteitsmedia is een goede springplank om meer zichtbaarheid te geven aan al wie de moed heeft om de samenleving vooruit te helpen.”
 
“Dit partnerschap met RMB biedt de perfecte gelegenheid om onze expertise te bundelen met een duidelijk doel: jonge veranderaars een prestatieniveau bieden dat gewoonlijk is voorbehouden aan gevestigde bedrijven”, besluit Hugo Hassler, medeoprichter van Upcut en winnaar van de Netwerk Ondernemen Brussel award.

Archief / BLUE