Fr

BLUE

Ad Net Zero verwelkomt Amazon Ads, Indeed en L'Oréal

Woensdag 21 Juni 2023

Ad Net Zero verwelkomt Amazon Ads, Indeed en L'Oréal

Ad Net Zero, het wereldwijde sectorinitiatief dat streeft naar een reële nuluitstoot voor de reclame-industrie, heeft er drie nieuwe ‘Global Supporters’ bij: Amazon Ads, Indeed en L’Oréal. Daarmee is het wereldwijde initiatief vertegenwoordigd binnen regio’s die samen zowat 45% van de wereldwijde reclamebestedingen vertegenwoordigen, met leden als Unilever, Meta, Google, Reckitt, Sky en Tesco, om er maar een paar te noemen.
 
Tegelijk wordt van Ad Net Zero-leden verwacht dat ze een een wetenschappelijk onderbouwd openbaar target formuleren. Dat kan onder andere via initiatieven als de UN Race to Zero, de Climate Pledge of vergelijkbare initiatieven. De doelstellingen moeten binnen de twaalf maanden geformuleerd worden en Ad Net Zero zal ondersteuning aanbieden om dat te doen.
 
WFA, GARM en Ad Net Zero publiceren op 22 juni een Quick Action Guide voor medialeaders om na te denken over hoe ze de impact van mediacampagnes en -activiteiten op het milieu kunnen verminderen.

Archief / BLUE