Fr

BLUE

NGroup bevestigt diversiteitslabel

Dinsdag 9 Mei 2023

NGroup bevestigt diversiteitslabel

Via zijn merken Nostalgie en NRJ is NGroup het enige Franstalige mediabedrijf dat het Actiris Diversiteitslabel 2022-2024 behaalde. Dat wordt toegekend door de minister van Werkgelegenheid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest aan "werkgevers die verschillen in de professionele omgeving erkennen, respecteren en waarderen". Het is het tweede jaar op rij dat NGroup dit label mag ontvangen.
 
Het label bekroont een traject dat in 2016 begon met de invoering van participatief management en sindsdien talrijke andere initiatieven omvat, zoals een denkoefening rond de toegankelijkheid van gebouwen, opleidingen over diversiteit of inclusief schrijven, de invoering van "Duo Days" voor stagiairs met een beperking, enzovoort.
 
Voor het lopende jaar wijst Géraldine Deleuse, MVO-directrice van NGroup, op een nieuwe (verplichte) opleiding over diversiteit en cognitieve vooroordelen voor alle werknemers, maar ook de integratie van een hoofdstuk over diversiteit in de verschillende antennebooks (met daarin de regels die de presentatoren moeten naleven) en een analyse van de merken om de communicatie en de acties op het terrein te optimaliseren.

Archief / BLUE