Fr

BLUE

België in de top 10 van het Good Report 2022

Vrijdag 21 April 2023

België in de top 10 van het Good Report 2022

ACT Responsible publiceerde onlangs zijn Good Report 2022 dat opgesteld wordt in samenwerking met WARC. Deze wereldwijde ranglijst verzamelt elk jaar de beste creatieve campagnes die duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid willen bevorderen en het bewustzijn van belangrijke sociale en milieukwesties vergroten.

Uit een corpus van de meer dan duizend campagnes afkomstig van 658 bureaus voor 897 adverteerders op 77 markten die dit jaar werden geïdentificeerd, selecteerde The Good Report de 40 beste campagnes, 25 bureaus, 20 netwerken, tien merken en landen.

België staat op de tiende plaats - de top 3 bestaat uit de VS, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Happiness staat opnieuw in de top van de beste campagnes met ‘ReStory’ voor Canon (32).

De grote winnaar van het Good Report 2022 is … Dove. Unilever staat bovenaan in de Advertiser ranking, het maakte met ‘Reverse Selfie’ ook de beste campagne in het rapport en Ogilvy UK, het bureau achter de campagne, eindigt ook op de eerste plaats. Dat doet ook Ogilvy als geheel in de Network-ranking.

Meer details hier.

Archief / BLUE