Fr

BLUE

Havas voegt Shell toe aan zijn 'palmares' op Clean Creatives F-list

Woensdag 20 September 2023

Havas voegt Shell toe aan zijn 'palmares' op Clean Creatives F-list

Na een globale pitch die enkele maanden geleden van start ging, besloot Shell zijn volledige media toe te vertrouwen aan de groep Havas. Die neemt vanaf januari de fakkel over van EssenceMediacom (GroupM kan niet altijd alles winnen, nietwaar?).
 
“Bij Havas zetten we ons in om bedrijven te helpen groeien en transformeren. We zijn verheugd dat we zijn aangesteld als het wereldwijde strategische mediabureau van Shell en kijken ernaar uit om met hun teams samen te werken om ervoor te zorgen dat consumenten beter geïnformeerd zijn over de energieoplossingen die ze vandaag aanbieden en waarin zij investeren voor de toekomst”, aldus de mededeling van het bureau dat deel uitmaakt van het Meaningful Brands-concept.
 
Deze aankondiging komt net na de publicatie van de nieuwe F-lijst door Clean Creatives dat eerder campagne voerde om bureaus aan te zetten niet aan de Shell-competitie deel te nemen. Zoals we al schreven, geeft de lijst een overzicht van de contracten tussen bureaus en fossiele brandstofbedrijven. In de editie van 2023 staan zo’n 300 bureaus, waarvan er vijf al deel uitmaakten van de Havas groep.
 
Een aantal B Corp verenigingen en bureaus lobbyen bij B Lab om de gegeerde certificering niet langer toe te kennen aan bureaus die werken voor bedrijven die banden hebben met de fossiele brandstofindustrie.

Archief / BLUE