Fr

BLUE

Clean Creatives releast F-List voor 2023

Dinsdag 19 September 2023

Clean Creatives releast F-List voor 2023

Voor de derde keer en tegelijk met de Climate Week in New York publiceert Clean Creatives – het platform dat creatieven en bureaus die zich engageren niet voor de fossiele brandstofindustrie te werken – zijn F-list. Die identificeerde voor 2022 en 2023 500 contracten van 294 reclame- en PR-bureaus met oliemaatschappijen in 45 landen. Het is de meest uitgebreide en up-to-date lijst van bureaus die met fossiele brandstofbedrijven werken die er is. Bovenaan prijken ’s werelds grootste holdings, zoals Dentsu, Edelman, Havas, Interpublic Group, Omnicom, Publicis en niet in het minst WPP.

Zij zijn het voorwerp van een outdoor campagne gevoerd door Clean Creatives. Die is opgevat als een open brief aan de werknemers van deze bureaus. Bedoeling: ze sensibiliseren voor de nefaste impact van de desinformatie waaraan hun werkgever meewerkt door de communicatie van fossiele brandstofbedrijven te verzekeren, ondanks de waarschuwing in het laatste IPCC report dat PR en marketing voor fossiele brandstoffen onmiddellijk moet ophouden.

Meer dan 700 bureaus in 38 landen ondertekenden net als meer dan 1700 creatieven, tientallen merken, content creators en influencers ondertussen al de Clean Creatives Pledge.

Archief / BLUE