Fr

BLUE

Young Lions voor een betere wereld

Vrijdag 30 Juni 2023

Young Lions voor een betere wereld

Zoals elk jaar organiseerden de Cannes Lions ook dit jaar weer een Young Lions competitie voor meerdere disciplines. Daarbij werd, zoals de traditie wil, van de nationaal afgevaardigde teams verwacht dat ze live op een echte briefing (voor een goed doel of NGO) werkten.

De jonkies in Design, Film, Digital werd gevraagd te werken op de noden van Rocket Learning, een initiatief dat onder andere onderwijs aan kansarme kinderen wil bevorderen, terwijl PR, Media en Marketers moesten focussen op manieren om Net Zero in de kijker te plaatsen. Net Zero is een non-profit organisatie die focust op manieren om jonge mensen te mobiliseren actie te ondernemen tegen de klimaatverandering. De deelnemers in Print werd dan weer gevraagd om met een creatie voor EcoTree te komen.

“Het was super”, aldus Karin Ysebrant (Publicis Groupe) die in de live jury van de Young Media Lions zetelde. “Zowel de kwaliteit, de briefing en de return, maar vooral het enthousiasme dat ik voelde. De jonge generatie werkt bemoedigend en ze werd goed gecoacht door de senior collega’s.”

Misschien slaagt de sector er toch nog in om een deel van de oplossing te worden!

(Foto: Cannes Lions)

Archief / BLUE