Fr

BLUE

Danone trekt Eco-score kaart met Colruyt

Dinsdag 23 Mei 2023

Danone trekt Eco-score kaart met Colruyt

Een première. De groep Danone kondigde onlangs aan dat hij met Colruyt gaat samenwerken rond de Eco-score. Danone gaat het label van de Belgische distributeur meer bepaald testen op bepaalde yoghurtvarianten van het merk en op het Alpro-gamma.
 
Doelstelling: de milieu-impact van de producten transparant maken voor de consumenten om die aan te moedigen duurzamere keuzes te maken. “Het is ook de gelegenheid voor bedrijven om meer te weten te komen over de manier waarop consumenten reageren op een milieuscore voor hun voedingsproducten”, luidt het.
 
Voor de rest herinneren beide bedrijven eraan dat ze de invoering van een eengemaakt Europees systeem inzake milieulabels steunen: “In afwachting van de invoering van dat gemeenschappelijke systeem is de Eco-score een haalbare en evolutieve methode die het mogelijk maakt consumenten eenvoudige informatie over de milieu-impact van diverse voedingsproducten te verstrekken.”
 
“Ecolabels kunnen een belangrijke tool zijn om consumenten te helpen duurzamere keuzes te maken. We zijn sterke voorstanders van de invoering van een Europees systeem, maar in afwachting zijn we blij dat we dit pilootproject in België kunnen lanceren met Colruyt Group”, zegt Nathalie Pfaff, general country manager Danone BeLux. “De Eco-score is een wetenschappelijk, helder, gebruiksvriendelijk en holistisch systeem dat rekening houdt met milieukwesties die verder gaan dan enkel de koolstofuitstoot.”
 
Om dat partnerschap bekend te maken, kondigt Danone communicatiecampagnes aan rond de Eco-score voor bepaalde producten in samenwerking met Colruyt Laagste Prijzen.
 
Ter herinnering, de Eco-score omvat twee delen: de analyseresultaten van de levenscyclus van een product en bijkomende indicatoren op basis van een bonus-malussysteem, zoals recycleerbaarheid, verpakking en lokale bevoorrading van de ingrediënten.

Archief / BLUE