Fr

INTELLIGENCE

65% van de kijkers zoekt meer dan 6 minuten naar nieuwe tv-content

Zondag 5 Mei 2024

65% van de kijkers zoekt meer dan 6 minuten naar nieuwe tv-content

Comcast Advertising en techdivisie FreeWheel voerden onlangs een nieuw onderzoek naar hoe kijkers vandaag nieuwe (streaming) tv-inhoud ontdekken: een bijzonder relevante vraag in onze multiscreen omgeving.
 
Het rapport is gebaseerd op een enquête die gevoerd werd bij 2500 consumenten van 18 jaar en ouder in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje.
 
De resultaten leggen een reële frustratie bij de gebruikers bloot aan beide kanten van de Atlantische Oceaan: amper 28% van de Amerikanen en 21% van de Europeanen zeggen dat ze de content die ze willen bekijken makkelijk vinden. 65% van de kijkers zoekt gedurende meer dan 6 minuten naar nieuwe content. In Europa geeft 46% toe dat de moeilijkheid om nieuwe content te vinden tot frustratie kan leiden. Van de gefrustreerde gebruikers zal meer dan de helft (53%) uiteindelijk naar iets wat ze al gezien hebben (of iets totaal anders) kijken.
 
Zoeken gebeurt vooral door te scrollen door de app (55% van de Europeanen, 62% van de Amerikanen). De uiteindelijk gemaakte keuzes worden sterk bepaald door aanbevelingen van vrienden, familie en collega’s (55% in de States, 51% in Europa); het genre van de bekeken content speelt een bepalende rol in de keuze (78% in de States, 75% in Europa). Opmerkelijk: zappen is ook vandaag nog een realiteit: zowat de helft van de respondenten start zijn kijksessie met een rondje scrollen. Promotie door de platformen tot slot werkt: 85% van de Amerikanen en 84% van de Europeanen zegt dat ze zich aangemoedigd vollen naar content te kijken na het zien van een advertentie of trailer.
 
Ontdek meer details hier.

Archief / INTELLIGENCE