Fr

AGENCIES

dentsu gaat achteruit tijdens eerste trimester

Woensdag 15 Mei 2024

dentsu gaat achteruit tijdens eerste trimester

De dentsu groep maakte zijn cijfers voor de eerste drie maanden van het jaar bekend. De organische omzet daalde met 3,7%. Deze daling was voornamelijk toe te schrijven aan de regio's Noord- en Zuid-Amerika (-6,6%) en EMEA (-9,4%), die respectievelijk 28% en 20% aan de omzet bijdroegen, terwijl de Japanse thuismarkt, die 43% van de omzet genereert, oeen organische groei van 2,4% optekende.
 
Volgens Hiroshi Igarashi, CEO van de Groep, liggen deze trends in lijn met zijn prognoses: hij verwacht dat de totale groei voor 2024 beperkt zal blijven tot 1%.
 
Toch blijft hij vol vertrouwen over de toekomst van zijn bedrijf, gezien de nieuwe structuur van dentsu: “Wij geloven dat de toekomst van onze sector wordt gedreven door de vraag van klanten naar meer geïntegreerde diensten. Klanten zijn op zoek naar een partner voor marketingtransformatie die echte integratie van media, dynamische content en data-inzichten kan leveren via oplossingen die op transparante wijze merkpotentieel koppelen aan businessimpact. Dit past perfect bij onze strategie om de bedrijven van onze klanten te laten groeien door middel van geïntegreerde oplossingen.”
 
"We beloven onze klanten om te innoveren om impact te hebben. Door ons aanbod te vereenvoudigen en te integreren in een ecosysteem dat zinvol is voor klanten, kunnen we de grenzen blijven verleggen van wat mogelijk is dankzij de ervaring en transformatie van het bedrijf”, zei hij nog.

Archief / AGENCIES