Fr

AGENCIES

Mediabudget van MediaMarkt gaat naar Publicis

Dinsdag 15 Oktober 2024

Mediabudget van MediaMarkt gaat naar Publicis

Bij de aanvang van zijn nieuwe contract met Publicis Groupe bevestigt MediaMarkt Benelux informatie die begin juli door zijn moederbedrijf officieel werd gemaakt: na een internationale pitch die acht maanden geleden van start ging, selecteerde MediaMarktSaturn het Franse bureau als mediapartner voor de 11 landen waar de groep actief is.

Het contract vertegenwoordigt een mediabudget ter waarde van een paar honderden miljoen euro's. Uittredend bureau (voor de Benelux): dentsu.
 
Publicis Groupe zal zijn nieuwe klant helpen bij de verdere transformatie van zijn 'Experience Electronics' marketingstrategie, zoals die vertaald werd in de twee jaar geleden gelanceerde 'Let's Go' merkcampagne. 

Aan de ene kant noemt de adverteerder de noodzaak om de media-inkoop nieuw leven in te blazen door de strategie en planning te optimaliseren, en aan de andere kant om de effectiviteit te vergroten door gepersonaliseerde, data-driven communicatie.
 
“Onze klanten staan centraal in onze strategie en het is onze missie om een Experience Champion te worden, ook in media. De aanstelling van Publicis onderstreept onze behoefte aan een deskundige partner die ons kan helpen een balans te vinden tussen effectief mediabeheer wereldwijd en lokaal aangepaste tactische implementatie”, aldus Caganur Atay Uctu, directeur Marketing en Corporate Communications bij MediaMarkt Benelux.

Archief / AGENCIES