Fr

AGENCIES

Ogilvy Social.Lab voegt strategische expertise toe aan campagne Europese Commissie

Donderdag 5 September 2024

Ogilvy Social.Lab voegt strategische expertise toe aan campagne Europese Commissie

De afdeling Humanitaire Hulp van de Europese Commissie kondigt in samenwerking met een WPP-consortium onder leiding van VML Copenhagen en bestaande uit onder meer Ogilvy Social.Lab Brussel de lancering aan van ‘Feeding Hope’. Dat is een campagne om het bewustzijn over de humanitaire operaties van de EU, gericht op het aanpakken van voedselonzekerheid en ondervoeding, te vergroten bij Generatie Z en millennials.

Ogilvy Social.Lab Brussel legt uit dat het een cruciale rol speelde bij het vormgeven van de campagnestrategie en het garanderen van de brede zichtbaarheid. Het bureau was verantwoordelijk voor de verspreiding van de campagne en orkestreerde een geïntegreerde aanpak met PR, sociale media en influencer marketing.

Voor de lanceringsfase deed het Belgische bureau een beroep op de diensten van culinaire influencers en activisten die gepassioneerd zijn door sociale verandering, waaronder Sofie Dumont en Paul Delrez in België.

Voor de tweede fase zal de documentaire ‘Winning Battles’, gedraaid door het Franse productiebedrijf MYOP met VML Copenhagen in de creatieve lead, te zien zijn op geselecteerde filmfestivals in heel Europa, om aldus de dialoog te bevorderen en een nieuw publiek te bereiken.

Archief / AGENCIES