Fr

AGENCIES

Cap48 in zee met Tramway21

Woensdag 18 September 2024

Cap48 in zee met Tramway21

Tramway21 heeft de fakkel van Air overgenomen voor het budget van Cap48. Dat resulteerde in een eerste campagne die de jaarlijkse verkoop van sokkken en post-its aankondigt. Daarbij wordt ook herinnerd aan het inzicht dat vrijwilligers in de eerste plaats moeten bijdragen aan het verbeteren van de maatschappelijke inclusie van personen met een handicap.

De campagne kreeg als titel ‘C’est pas pour le look qu’on devient bénévole, mais pour devenir champion de l’inclusion’ (‘We worden geen vrijwilliger voor de schone schijn, maar wel om inclusie-kampioen te worden’) en bestaat uit een film die te zien is op tv, in de cinema en online. Verder is er in het mediaplan plaats voor een radiospot, print en een SoMe-luik met tutorials waarin David Jeanmotte uitlegt hoe je hip kan blijven terwijl je sokken en post-its verkoopt, zelfs in de outfit met het bekende gele regenjasje…

Anne-Laure Macq, head of marketing en communicatie bij Cap48: “Na 20 jaar met hetzelfde bureau te hebben gewerkt, hadden we nood aan een frisse blik... We wensten een jonger publiek van vrijwilligers en donateurs, die andere ideeën over social engagement hebben en andere communicatiekanalen gebruiken, bereiken. We wilden ook een manier vinden om onze verschillende campagnes te versterken en te unificeren. Tramway21 kwam met deze inzichten op de proppen, maar hield uiteraard rekening met onze geschiedenis en tone of voice. We willen ook uitdrukkelijk Air bedanken voor al het geleverde werk de afgelopen jaren.”

Archief / AGENCIES