Fr

AGENCIES

Omnicom in topvorm

Woensdag 16 Oktober 2024

+4% in het eerste kwartaal, +5,2% in het tweede en +6,5% in het derde. De organische groei van Omnicom gaat onverminderd door en CEO John Wren is optimistisch over de vooruitzichten voor de groep die bovendien zopas de mediabudgetten van Amazon in Noord- en Zuid-Amerika en het wereldwijde media-account van Michelin binnenhaalde.
 
De net gepubliceerde cijfers overtroffen de verwachtingen, met een omzetstijging van 9% tot $ 3,88 miljard en een nettowinststijging van 4% tot $ 385,9 miljoen.
 
Deze resultaten kunnen worden verklaard door de toename van de investeringen met betrekking tot de Olympische Spelen in Parijs en de komende presidentsverkiezingen in de VS, die de groei van de experience division van Omnicom (+35%) stimuleerden.
 
Al met al handhaaft Wren zijn groeiverwachtingen van 4-5% voor het hele jaar.
 

Archief / AGENCIES