Fr

AGENCIES

Mutant benoemt CEO, opent kantoor in Amsterdam en lanceert Mutant Branding

Maandag 23 September 2024

Mutant benoemt CEO, opent kantoor in Amsterdam en lanceert Mutant Branding

Driedubbel nieuws van bij Mutant. Het bureau heeft om te beginnen Koen Van Iseghem aangeworven als CEO van de bureaugroep (foto). Van Iseghem verlaat Nike, waar hij 18 jaar werkte als head of brand marketing for running voor de EMEA-zone.
 
Als onderdeel van het groeiplan van Mutant kondigt het bureau bovendien de opening van een tweede kantoor in hartje Amsterdam aan. Dat komt onder leiding te staan van een andere grote naam, Aeneas Panayiotou. Die kan prat gaan op ervaring bij adidas, Netflix en Red Bull. Hij zal nauw samenwerken met de nieuwe CEO.
 
Last but not least meldt Mutant ook de officiële lancering van Mutant Branding geleid door Frank Schouwaerts, de in-house design director sinds 2020. De branding studio zal opereren als een aparte entiteit binnen het Mutant-ecosysteem en zal zich uitsluitend richten op het creëren en herontwerpen van merkidentiteiten.
 
“We hebben Koen leren kennen als onze klant en waren meteen onder de indruk van zijn leiderschapsstijl, visie en uitgebreide ervaring op internationaal niveau", zei Odin Saillé, die Mutant in 2019 samen met Maarten De Cuyper oprichtte. “Het is de eerste keer dat we het stuur van Mutant in andermans handen leggen, maar we voelden meteen dat hij de juiste persoon was om dat deze keer dus wel te doen. Met Koens leiderschap willen we ons aanbod vernieuwen, onze internationale aanwezigheid uitbreiden en blijven groeien als een creatieve powerhouse.”

Client director Innie Tran vult aan: “Amsterdam is nog steeds een uniek forum waar internationale merken en talent samenkomen. We zien een groot potentieel voor Mutant vanuit zakelijk oogpunt maar ook op vlak van hiring.”
 
Frank Schouwaerts besluit: "Mutant heeft vanaf het begin altijd craft en design voorop gezet. Voor we het wisten, werden we ingehuurd als een brandingbureau naast onze campagnes. Maar, hoewel we straf werk maakten voor spannende merken en zelfs D&AD Pencils wonnen, hadden we het gevoel dat we soms nog steeds werden gezien als een reclamebureau dat toevallig goed was in design. Het was tijd om duidelijk te maken dat we ons kunnen meten met andere brandingstudio's."

Archief / AGENCIES