Fr

AGENCIES

Erik Portier maakt grote comeback met Nathalie Charton chez Mediaplus

Vrijdag 4 Oktober 2024

Erik Portier maakt grote comeback met Nathalie Charton chez Mediaplus

Mediaplus Belgium (Serviceplan Group) kondigt de oprichting aan van een Growth Hub, ontworpen om tegemoet te komen aan de evoluerende behoeften van adverteerders. Aldus wil het bureau innovatieve oplossingen aanbieden om merken te helpen zich te ontwikkelen in een veranderend marketinglandschap. De nieuwe groepsentiteit komt onder leiding te staan van Erik Portier en Nathalie Charton als respectievelijk chief commercial officer en growth director.

“De Growth Hub is ontworpen vanuit een klantgericht perspectief en positioneert zichzelf als een partner die merken helpt te groeien door middel van strategische ondersteuning en geavanceerde technologieën”, aldus het bureau dat de Hub omschrijft als het antwoord van Mediaplus op de groeiende trend bij adverteerders om hun marketingactiviteiten uit te besteden.

De structuur biedt op maat gemaakte oplossingen zoals Automated Marketing Mix Modeling, de all-in-one media hub aangedreven door Neuron - de AI-oplossing van de groep - en Media as a Service (MaaS) om zowel grote organisaties als kleinere structuren te ondersteunen.

Mediaplus voegt eraan toe dat dit aanbod in het leven geroepen wordt om merken te ondersteunen bij hun transformatie “door ervoor te zorgen dat ze wendbaar en concurrerend blijven in een steeds complexere markt”.

Deze lancering gaat gepaard met de comeback van Erik Portier, die onze sector een paar jaar geleden verliet om Urban Fish Farm & Market op te zetten. Daarvoor bekleedde hij verschillende managementfuncties bij ADLink, een van de eerste internet reclamebureaus, bij SBS als sales director en bij Google België, waar hij tussen 2007 en 2010 de eerste country manager was. Daarna stapte hij over naar RTL Belgium (directeur IP TV), Lijncom (MD) en vervolgens Targetspot (chief revenue officer). Hij was ook verantwoordelijk voor het opzetten van de Digital Video Market Place in 2013.

Zijn missie bij Mediaplus zal zich toespitsen op het afstemmen van business development op de lange termijnbehoeften van klanten, om het mediabureau van Serviceplan in de voorhoede van de sector te houden.

Nathalie Charton van haar kant kan ook bogen op een schat aan ervaring aan mediabureauzijde. Na zeven jaar bij Mindshare begon ze bij Space, waar ze eerst media account coordinator en vervolgens business leader was.
“Haar human centric aanpak zorgt ervoor dat klanten centraal blijven staan bij elk groei-initiatief van Mediaplus België”, aldus het persbericht van de groep.

Archief / AGENCIES