Fr

AGENCIES

AFT in dubbelspel met Expansion

Vrijdag 9 Augustus 2024

Na een pitch kreeg Expansion de opdracht om de rebranding van AFT te ontwikkelen. Die organisatie kreeg de naam Tennis Padel Wallonie-Bruxelles. Het bureau zegt dat de nieuwe naam een belangrijke stap is in de evolutie van de federatie. De naamsverandering geeft zijn missie weer om tennis en padel even belangrijk te maken. 

De nieuwe visuele identiteit moet de gezelligheid, innovatie en passie die kenmerkend zijn voor de federatie in de verf zetten. 

Het nieuwe merk krijgt vorm door een nieuw logo dat gebaseerd is op een uniek symbool dat twee bewegingen van elke sport combineert: een bovenhandse service voor tennis en een onderhandse voor padel. 

Wat betreft de kleuren werd blauw, een symbool van professionaliteit en vertrouwen, gekozen als de corporate kleur. Het oranje, een levendige, dynamische en positieve kleur, werd gekozen voor tennis en smaragd, een heldere, pure en verfrissende kleur, voor padel.

In het hoofdlogo wordt de link tussen de twee sporten versterkt door de ‘i’ in tennis te verbinden met de ‘p’ in padel.
 

Archief / AGENCIES