Fr

AGENCIES

Colgate-Palmolive kiest WPP als lead Amazon-bureau

Woensdag 24 Juli 2024

Colgate-Palmolive kiest WPP als lead Amazon-bureau

Na een druk beconcurreerde pitch selecteerde Colgate-Palmolive WPP als het lead Amazon-agency voor de belangrijkste Europese markten. De Britse groep zal de adverteerder helpen data-driven strategieën op Amazon in te zetten om de omnichannel impact van zijn merken te verbeteren en omzetgroei te stimuleren.
 
WPP's op maat gemaakte Amazon-oplossing wordt uitgevoerd vanuit VML's Amazon-centrum in Luxemburg, in samenwerking met Wavemaker (GroupM).
 
Het model maakt gebruik van WPP's eigen Amazon-technologie, met de Amazon Marketing Cloud (AMC) Insights-oplossing - een datagestuurd voorspellingsmodel dat het mogelijk maakt bepaalde doelgroepsegmenten nauwkeuriger te bereiken, aldus WPP.
 
De groep voegt eraan toe dat deze uniforme benadering van planning en activering over alle kanalen mogelijk wordt gemaakt door het WPP Open-besturingssysteem.

Archief / AGENCIES