Fr

AGENCIES

OMG lanceert Annalect in België

Donderdag 27 Juni 2024

OMG lanceert Annalect in België

Omdat de grens tussen media en audience almaar vager wordt, lanceerde Omnicom in 2010 zijn divisie Annalect, een divisie de brug moet slaan tussen beide disciplines.

Die maakt nu ook haar intrede in België en zal worden geleid door Pieter Vermeersch, chief digital officer bij BBDO en voortaan dus ook business owner van Annalect, en zal haar deuren openen in de Scheldestraat, waar ook de andere onderdelen van de groep gevestigd zijn (OMG, OMD, Semetis, Ketchum, BBDO, DVLR DDB, Team X en Darwin).
“Naast fundamenteel werk rond brand impact, MMM en consumer en audience insights, zetten we ook in op de verdere uitrol van Omni, onze agnostische end-to-end marketing insights en planning tool. Data is op die manier  een accelerator en garantie voor marketing effectiveness", aldus Pieter Vermeersch aan (Annalect).
“In een sector die in constante evolutie is, is de nood aan diepgaande inzichten en specifieke expertise rond consumer en media data groot. Met Annalect bieden we hier een sterk en robuust antwoord.” zegt Guy Gelaude (CEO OMG Belux).

Een visie die gedeeld wordt door Maarten Vanthemsche (CEO BBDO Group): “Het aanbod van Annalect biedt kansen voor klanten van zowel OMG, BBDO als de volledige groep. Pieter en de teams spelen hierin een belangrijke rol, namelijk onze gemeenschappelijke ambitie om van de Scheldestraat een doorgedreven datamarketing expertisecentrum te maken waar audience inzichten, creativiteit en media elkaar versterken.”

Archief / AGENCIES