Fr

AGENCIES

Dentsu versterkt cookieless targetingoplossingen met Quantcast

Donderdag 8 Augustus 2024

De dentsu-groep integreert zijn voorspellende dataplatform Merkury in de Quantcast adtech.

Quantcast dat gespecialiseerd is in doelgroepanalyse, campagneoptimalisatie en consent management, gebruikt machine learning en AI om gedetailleerde inzichten te bieden in het online gedrag van consumenten.

De end-to-end integratie in één enkel platform zal dentsu-klanten naar verwachting toegang geven tot meer dan 10.000 attributen van gepersonaliseerde consumentendata om aldus doelgroepprofielen op te stellen en AI op schaal toe te passen, met de bedoeling de meest relevante consumenten te identificeren op basis van miljoenen online datasignalen.

“Ondanks de recente aankondiging van Google hebbe de strengere wereldwijde privacyregels en het feit dat de industrie almaar meer afstapt van cookies een nieuwe reeks uitdagingen met zich meegebracht”, aldus Gerry Bavaro, strategic head of Merkury bij dentsu. “Om merken te helpen in deze snel veranderende wereld, hebben we ons gericht op de ontwikkeling van oplossingen die innovatief zijn op wereldschaal, maar relevant op lokaal niveau. Ze maken hypergepersonaliseerde klantervaringen mogelijk, maar met de schaal en waarde die third-party data bieden.”

De technologie is al beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, Australië, Nieuw-Zeeland, Italië en Zweden, met plannen om in de komende maanden uit te breiden naar andere markten.

Archief / AGENCIES