Fr

MEDIA

Mediafin verruimt audio aanbod met tekst-to-speech

Woensdag 23 Oktober 2024

Mediafin verruimt audio aanbod met tekst-to-speech

Mediafin breidt zijn audio aanbod uit met een nieuwe innovatie. Lezers kunnen voortaan hun favoriete nieuwsartikelen beluisteren via de nieuwe text-to-speech-functie: ‘Luistertijd’ voor De Tijd en ‘Articles à écouter’ voor L’Echo.
 
Mediafin maakt hierbij gebruik van twee vaste AI-gegenereerde stemmen, waarbij een menselijke controle voor publicatie de kwaliteit garandeert.
 
Elke werkdag om 16 uur selecteert de redactie de belangrijkste verhalen en stelt ze in audioformaat beschikbaar. De verhalen worden gebundeld in een afspeellijst die te beluisteren is via tijd.be, lecho.be, CarPlay en de apps van De Tijd en L’Echo. Gebruikers van die apps ontvangen dagelijks om 16 uur een pushmelding dat de nieuwe audioverhalen beschikbaar zijn. Tot het einde van het jaar kunnen zowel abonnees als niet-abonnees onbeperkt luisteren naar de audioverhalen.
 
Trustmedia, de advertentieregie van Mediafin, biedt sponsoringsmogelijkheden aan voor deze nieuwe dienst. Bank Van Breda is de eerste partner die deze innovatie tot eind december 2024 ondersteunt.
 
“Met deze nieuwe innovatie zorgen we voor een uitbreiding van ons commercieel aanbod. We voegen ook een Brand Metrics-studie toe aan de campagne van de Bank van Breda, om te kunnen bepalen hoe text-to-speech bijdraagt aan hun merkbekendheid”, aldus Dominique Van Santfoort, business development manager Video & Audio bij Trustmedia.
 
“Uit ons recent podcastonderzoek blijkt dat lezers van De Tijd en L’Echo 32% intensiever luisteren naar podcasts dan de gemiddelde Belg. Dit betekent dat bijna 3 op de 10 van onze lezers minstens vijf dagen per week naar podcasts luisteren. Text-to-speech is een antwoord op de nog steeds groeiende audiohonger van het publiek van De Tijd en L'Echo”, besluit Hans De Rore, CCO van Mediafin.

Archief / MEDIA