Fr

MEDIA

WBD International breidt reikwijdte van first-data platform uit

Vrijdag 23 Augustus 2024

Warner Bros. Discovery International gaat adverteerders een platform ter beschikking stellen dat first-party data van CNN, (HBO) Max, Discovery+ en Eurosport combineert in verschillende markten in EMEA, APAC en Latijns-Amerika.
 
De tool, die WBD AIM (Audience Insights and Measurement) werd gedoopt, breidt de targetingmogelijkheden en contextuele advertentietoepassingen uit door toegang te verlenen tot bruikbare doelgroepsegmenten en campagne-inzichten.
 
De groep preciseert dat deze technologie in 2015 gelanceerd werd voor de wereldwijde klanten van CNN en sindsdien uitgebreid geoptimaliseerd werd. In het Verenigd Koninkrijk en Ierland maakten merken als Adidas, British Airways en Lavazza AIM deze zomer al gebruikt van AIM.
 
“Terwijl de mediaconsumptie een diepgaande transformatie ondergaat, evolueren de traditionele targetingstrategieën. Deze fundamentele verschuiving onderstreept hoe belangrijk het is dat media-eigenaars de kracht van data en first-party audiences inzetten”, aldus Mike Rich, head of international & UK ad-sales & brand partnerships bij Warner Bros. Discovery.
 
Bij ons werkt WBD samen met Ads & Data voor de commercialisering van de reclameruimte op zijn merken.

Archief / MEDIA