Fr

MEDIA

DPG Media verruimt perimeter programmatic aanbod

Dinsdag 8 Oktober 2024

DPG Media verruimt perimeter programmatic aanbod

DPG Media Advertising heeft aangekondigd dat het nu zijn inventaris op zijn drie markten - België, Nederland en Denemarken - op programmatic-basis gaat aanbieden aan internationale klanten. De regie preciseert ook dat ze een hub heeft geopend in Londen.
 
Aldus wil de regie inspelen op de toenemende centralisatie van media buying door Europese en wereldwijde teams, zoals Stefan Havik, chief digital officer bij DPG Media, uitlegt: “Hoewel het lokale ecosysteem van mediabureaus in elk land van vitaal belang is voor ons, willen we niet blind zijn voor de groeiende kracht van de media buyin hubs in Londen, Amsterdam, Parijs, Kopenhagen en München. Met onze aanwezigheid in de Britse hoofdstad zetten we in op deze aanpak.”
 
Hij vervolgt: “In het verleden verkozen media buying hubs vaak productiviteit boven efficiëntie door een one-size-fits-all oplossing aan te bieden. Vandaag geven merken en mediaspelers de voorkeur aan meer selectieve partnerschappen en kwaliteitsinventaris en kiezen ze ervoor om online inventaris lokaal in te kopen, bij een lokale leverancier zoals DPG Media.”

Archief / MEDIA