Fr

MEDIA

Disney: streaming eindelijk rendabel ... dankzij sport

Donderdag 8 Augustus 2024

The Walt Disney Company publiceerde zijn cijfers voor het derde kwartaal van zijn recentste boekjaar. De belangrijkste conclusie is dat de combinatie van Hulu, Disney+ en ESPN+ voor het eerst uit de rode cijfers is, met een operationele winst van $ 47 miljoen vergeleken met een verlies van $ 512 miljoen voor dezelfde periode een jaar eerder.

Analyse leert dat de resultaten aangedreven worden door het sportaanbod van ESPN+, terwijl de entertainmentplatformen Hulu en Disney+ een verlies van $19 miljoen boekten.

De lineaire kanalen genereerden een operationele winst van $ 966 miljoen en de bioscoopreleases transformeerden hun verlies van $ 112 miljoen naar een winst van $ 254 miljoen over de periode. Dat was vooral te danken aan het succes van de animatiefilm ‘Inside Out 2’.

Wat het aantal abonnees betreft, noteerde Disney+ een lichte stijging van 1% tot 118,3 miljoen (exclusief het Hotstar-aanbod - India en Indonesië – geschat op 35,5 miljoen).

Om de groei te ondersteunen, rekent het Disney+ platform op verdere prijsverhogingen die in oktober van kracht worden. In de Verenigde Staten zal het advertentievrije maandabonnement vanaf dan 16 in plaats van 14 dollar kosten.

Nog even vermelden dat de reclame-inkomsten van de Disney-streamingplatformen met 20% stegen tijdens dezelfde periode (vs. +8% voor de reclame-inkomsten van de hele groep). Disney omschrijft deze markt als sterk en gezond.

Archief / MEDIA