Fr

MEDIA

Tech, content en duurzaamheid op het programma bij RMB

Maandag 18 November 2024

Tech, content en duurzaamheid op het programma bij RMB

Vorige week organiseerde RMB een reeks van drie workshops rond technologie, content en duurzaamheid. Het evenement dat ‘Let’s Shine Together’ gedoopt werd, besloeg twee avonden (de eerste voor mediabureaus en de tweede voor adverteerders) en bood de regie de gelegenheid om haar vooruitgang binnen deze domeinen te delen.

Inzake tech onthulde RMB zijn visie op de ‘Open Garden’ (in tegenstelling tot de ‘Walled Garden’ en zijn gesloten ecosystemen). Zoals Valérie Janssens uitlegde, kun je die visie vergelijken met zwamvlokstructuren, symbiotische verbindingen tussen de wortels van een plant en een of meer schimmels, waar elk onderdeel beter van wordt, zoals de voorlopers van het internet vaak omschreven worden. Deze mooie metafoor moest de klanten duidelijk maken dat RMB zijn klanten oplossingen biedt die aangepast zijn aan hun behoeften. Tegelijk lichtte de regie een tipje van de sluier op met betrekking tot zijn Offering & Ordering Management System tool waarover later meer.

Hetzelfde geldt voor de lancering van het overkoepelende merk Blue, waarmee RMB zijn engagement voor duurzaamheid bevestigt en dat een reeks concrete initiatieven omvat. Zo zullen de Blue Minutes merken in staat stellen hun (reclame)zendtijd te doneren om verenigingen met een positieve impact te steunen.

Tot slot benadrukte RMB ook de expertise die het de afgelopen maanden heeft opgebouwd op het gebied van contentcreatie via zijn gespecialiseerde bureau Slice. Volgens Grégory Vandenschrick zorgt deze expertise steeds vaker voor synergiën tussen zijn verkoopteams en de ‘Slicers’ van Dimitri Lemmens ten voordele van merken.

Archief / MEDIA