Fr

MEDIA

Netflix meldt 70 miljoen gebruikers voor aanbod met reclame

Woensdag 13 November 2024

Twee jaar na de lancering, en volgens Amy Reinhard (die bij Netlfix verantwoordelijk is voor reclame), bereikt het Netflix-aanbod met reclame nu wereldwijd 70 miljoen maandelijkse actieve gebruikers - ongeveer 25% van het totale aantal abonnees. Meer dan 50% van de nieuwe abonnees in de 12 landen waar deze optie beschikbaar is, blijkt er de voorkeur aan te geven.
 
Amy Reinhard wijst nog op de talrijke samenwerkingsverbanden van Netflix om zijn metingen te verfijnen, onder andere via VideoAmp en Nielsen in de VS, Kantar in Brazilië of Barb Audiences in het Verenigd Koninkrijk.
 
Ze preciseert ook nog dat de eigen Ad Tech van Netflix nu volledig operationeel is in Canada - zijn testmarkt - en dat die technologie volgend jaar wereldwijd zal worden uitgerold. Hetzelfde geldt voor programmatic buying, dat deze zomer werd getest in de Verenigde Staten, Brazilië, Canada en Mexico en in februari 2025 in Europa geïmplementeerd wordt.

Archief / MEDIA