Fr

MEDIA

Netflix rondt kaap van 300 miljoen abonnees

Woensdag 22 Januari 2025

Netflix rondt kaap van 300 miljoen abonnees

Netflix heeft opnieuw alle verwachtingen overtroffen met bijna 19 miljoen nieuwe abonnementen in het vierde kwartaal van 2024. Daarmee versterkt het platform zijn positie als leider in de videostreamingmarkt, met een portfolio van 301,6 miljoen abonnees. Volgens schattingen van Netflix vertegenwoordigt dit een wereldwijd bereik van 700 miljoen mensen. Op jaarbasis steeg de omzet met 15% tot 37,587 miljard dollar.
 
In zijn brief aan zijn aandeelhouders wijst Netflix erop dat in het vierde kwartaal het aantal abonnementen met reclame met bijna 30% toenam en dat meer dan 55% van de nieuwe abonnees in landen die deze formule aanbieden hiervoor koos.

Netflix wijst ook op de belangstelling bij het publiek voor zijn nieuwe aanbod van live programma’s - en verwijst in het bijzonder naar het succes van de match tussen Jake Paul en Mike Tyson - die het best bekeken sportevenement via streaming is. Ander voorbeeld: Taylor vs Serrano, omschreven als het best bekeken professionele vrouwensportevent in de geschiedenis van de VS. In dezelfde geest kondigde de groep onlangs aan dat hij de Amerikaanse rechten heeft verworven voor het wereldkampioenschap voetbal voor vrouwen in 2027 en 2031. 

Archief / MEDIA