Fr

MEDIA

Clear Channel maakt juiste keuze met focus op DOOH

Woensdag 9 Oktober 2024

Clear Channel maakt juiste keuze met focus op DOOH

Op 9 oktober presenteerde Clear Channel tijdens het Highlights-events zijn visie en prioriteiten voor 2025. Het thema van het event was ‘The Right Choice’, waarbij de regie opnieuw haar ambitie uitsprak om OOH-media te doen evolueren via vijf strategische pijlers: verantwoordelijkheid, digitalisering, data, mobiliteit en creativiteit.

In het kader hiervan onthulde Clear Channel de resultaten van een nieuwe nationale Pulse-studie, uitgevoerd in samenwerking met Kantar, niet alleen met als doel om een beter inzicht te krijgen in de mobiliteitsgewoonten en de perceptie van DOOH-media in België, maar ook om de lokale kennis te vergroten om aldus beter te beantwoorden aan de verwachtingen van adverteerders en consumenten.

Uit de Pulse-studie kwamen vele bevindingen naar voren, onder andere dat 78% van de respondenten DOOH-media opmerkt en 59% ze waardeert. 48% van de respondenten herinnert zich reclame via DOOH en 56% gaat over tot actie na de reclame te hebben gezien.

Met meer dan 1.100 schermen over het hele land, waaronder een exclusieve aanwezigheid in treinstations die de regie in staat stelt om zowel de jongere generatie als de beroepsbevolking te bereiken en dit zowel lokaal als nationaal, beschikt Clear Channel met zijn DOOH-netwerk over een nationale dekking van 51%.

Verder heeft Clear Channel, dankzij het contract voor 135 DOOH-schermen die geïnstalleerd zijn aan de in- en uitgangen van de metrostations van de MIVB sinds januari 2024, zijn aanwezigheid in Brussel verder versterkt met een bereik van 93%.

Jan De Moor, managing director Clear Channel: “Wij zijn ervan overtuigd dat vandaag de juiste keuze maken betekent om te investeren in een toekomst waarin (D)OOH-media zichzelf blijft heruitvinden. Kiezen voor Clear Channel betekent kiezen voor een echte en positieve impact, ondersteund door een ambitieuze digitale expansie, geoptimaliseerde data, intelligente mobiliteit en grenzeloze creativiteit voor concrete en duurzame resultaten.”

Archief / MEDIA