Fr

MEDIA

Radio 1 in een nieuw jasje

Dinsdag 11 Februari 2025

Radio 1 in een nieuw jasje

VRT Radio 1 heeft sinds gisteren een nieuwe, eigentijdse visuele identiteit. De rebranding is van het Antwerpse Mirror Mirror (toolkit en branding) en het internationale Saffron Brand Consultants (strategie).

De rebranding moet de veranderende luistergewoonten en de digitale ambities van de zender weergeven. “Radio 1 speelt in op de behoefte van luisteraars aan verdieping, herkenning, inspiratie en vernieuwing”, aldus de bedenkers. “De rebranding versterkt de ambitie om een open en verbindende zender te zijn, die perfect aansluit bij de manier waarop Vlamingen vandaag en in de toekomst luisteren.”

Concreet is het nieuwe logo van een knipoog naar één van de vroegere logo’s en legt tegelijkertijd de focus op ‘the one’.
Met zijn kleurenpalet refereert het ontwerp naar de bredere vernieuwingsgolf binnen VRT.

De nieuwe identiteit is te zien op VRT MAX, VRT NWS, op DAB+, op de app van Radio 1 en op de sociale netwerken. De actie wordt ondersteund door een affichagecampagne in Antwerpen, Leuven en Brussel.

Archief / MEDIA