Fr

MEDIA

Jean-Vianney Philippe aan het roer van Media Marketing

Maandag 20 Januari 2025

Jean-Vianney Philippe aan het roer van Media Marketing

Voortaan staat Jean-Vianney Philippe aan het roer van Media Marketing (MM), met de strategische steun van zijn partners, Gabriel Goldberg en Nicolas Debray. Samen met hen verwerft hij een meerderheidsbelang in Marcom World, de uitgever van Media Marketing, naast Serge De Schryver en Fred Bouchar die minderheidsaandeelhouders blijven.

Azerion Belgium stapt uit het aandeelhouderschap.

Serge De Schryver zal Jean-Vianney Philippe begeleiden bij de overgang en zich vervolgens geleidelijk terugtrekken. Aan het redactionele en commerciële team verandert er niets: naast Fred Bouchar, behouden Griet Byl, Damien Lemaire, Patrick Steinfort en Margaux De Schryver hun respectieve functies.

“Media Marketing speelt al 40 jaar een centrale rol in het Belgische media- en marketingecosysteem. Dankzij het werk van Serge De Schryver, Fred Bouchar en hun team is MM uitgegroeid tot een referentiespeler. Door de kwaliteit van zijn redactionele inhoud en zijn evenementen die de sector samenbrengen, is de groep erin geslaagd de relaties tussen de verschillende stakeholders in de industrie te verstevigen”, aldus Jean-Vianney Philippe.
 
“Vandaag biedt de zakelijke, culturele, politieke en generationele context de mogelijkheid om nog verder te gaan: de kans om deze om dit cement te verwerken in een echte brug, die nog meer waarde kan toevoegen aan de sector. Het is onze ambitie om voort te bouwen op wat al bereikt werd en tegelijk aan een nieuw hoofdstuk te beginnen voor MM”, vervolgt hij.
 
De visie van Media Marketing zal zich toespitsen op drie hoofdpijlers: de MM-community versterken en de banden tussen de actieve leden consolideren; de redactionele excellentie behouden en nieuwe formats ontwikkelen en tot slot de waaier van stakeholders verruimen, met extra aandacht voor de jonge generatie via aangepaste initiatieven om ze te vormen en volledig in de sector te integreren.
 
Jean-Vianney Philippe: “Over de hele linie zullen twee prioriteiten al onze acties sturen: duurzaamheid, om de sector te helpen evolueren naar meer verantwoordelijke praktijken, en inclusie, om de diversiteit van de samenleving in al onze activiteiten te weerspiegelen.”
 
In het verleden stond Jean-Vianney Philippe mee aan de wieg van Broadkat, een digitaal data-driven creatief bureau dat hij verkocht aan Virtuology. Vervolgens leidde hij de communicatie bij MR, waar hij het bijhorende departement van de partij structureerde en de digitale strategie moderniseerde. Van 2021 tot 2024 was hij senior vice president bij Weber Shandwick (IPG), waar hij innoverende concepten als Programmatic PR introduceerde en internationale digitale projecten leidde.

Archief / MEDIA