Fr

MEDIA

RTL AdAlliance benadrukt belang van samenwerking tussen Europese media

Dinsdag 18 Juni 2024

RTL AdAlliance benadrukt belang van samenwerking tussen Europese media

In een manifest ter ere van de 50ste verjaardag van egta dat het voorstelde op de Cannes Lions, presenteert RTL AdAlliance aanbevelingen en strategieën voor Europese media om beter te concurreren op de wereldwijde mediamarkt.
 
Bedoeling: de sterke punten van lokale media benadrukken en de toegang tot Europese media voor internationale adverteerders vereenvoudigen, onder andere door Europese broadcasters nauwer te laten samenwerken, om aldus de versnippering en complexiteit te beperken, meer bepaald op het vlak van technologische initiatieven, zoals de Europese Video Market Place VMP Connect.
 
Stéphane Coruble, CEO van RTL AdAlliance: “De kwalitatief hoogstaande content die Europese mediamerken produceren - boeiend amusement, informatie en vorming voor onze kijkers en ondersteuning van democratische uitwisseling en discussie - is een hoeksteen van onze samenleving. Reclame financiert dit unieke vrije media-ecosysteem. Deze opwaartse spiraal die zorgt voor de productie van betrouwbaar nieuws, documentaires, sport en entertainment is nog nooit zo groot geweest. Samen kunnen we de snel evoluerende marktsituatie het hoofd bieden en het potentieel van een beter concurrerende Europese media ontsluiten op het globale niveau."

Archief / MEDIA