Fr

MEDIA

HBO Max start op 1 juli en gaat in zee met Ads & Data

Dinsdag 7 Mei 2024

HBO Max start op 1 juli en gaat in zee met Ads & Data

Zoals aangekondigd lanceert Warner Bros. Discovery op 1 juli HBO Max in België. De datum is niet toevallig gekozen natuurlijk, gezien de start van de Olympische Spelen en als je weet dat het streamingplatform de programmering van HBO, het real-life entertainment van Discovery en alle internationale topsport uitzendingen van Eurosports premium-abonnement groepeert.

HBO Max biedt de keuze van verschillende abonnementenvormen aan (basic met reclame, standaard en premium, plus een Sport-add-on die aan elk abonnement kan worden toegevoegd. Alle Be tv klanten krijgen vanaf 11 juni 2024 zonder extra kosten toegang tot HBO Max via het abonnement 'Basic met reclame'. Telenet klanten kunnen snel na de lancering toegang tot de HBO Max app krijgen.

Voor Streamz dat tot dusver de HBO-reeksen in portefeuille had, heeft de lancering een aantal gevolgen. Zo zullen recente HBO reeksen die het afgelopen jaar zijn uitgekomen op Streamz, nog even op het platform te zien blijven: hoelang precies varieert van serie tot serie. Hetzelfde geldt voor series die nog uitkomen tussen vandaag en 30 juni 2024. HBO reeksen die voor juli 2023 gereleaset werden, zullen vanaf 1 juli 2024 niet meer te zien zijn op Streamz. Wanneer een reeks van Streamz verdwijnt, zal dit minstens 29 dagen op voorhand aangekondigd worden.

“De meeste van onze abonnees zoeken naar lokale content bij Streamz”, meldt het Vlaamse platform in een mededeling. “Negen van de tien meest bekeken programma’s vorig jaar waren Vlaams. Maar uiteraard geloven we in de combinatie van lokale reeksen én internationale content. Daarom blijven we verder inzetten op ons internationale aanbod en werken we samen met onder andere Paramount, Sony, Universal, Lionsgate, Amazon Prime en andere internationale topspelers.”

De commercialisering van de reclame - want HBO Max wordt dus ook aangeboden in een basisabonnement met reclame - is in handen van Ads & Data. “Deze samenwerking past naadloos binnen de videostrategie van Ads & Data, waarbij we door een breed bereik en een kwalitatieve targeting zowel voor onze partners als voor onze adverteerders een meerwaarde kunnen creëren”, aldus Bart Demeulenaere, CCO van Ads & Data dat onder andere de Play Media-familie commercialiseert en vooral actief is in het noordelijke van het land. Dankzij het nationale aanbod van HBO Max komt daar verandering in en wordt ook het Zuiden afgedekt.”

Archief / MEDIA