Fr

MEDIA

HBO Max en Ads & Data warmen op voor de Olympische Spelen

Donderdag 13 Juni 2024

HBO Max en Ads & Data warmen op voor de Olympische Spelen

Zoals aangekondigd, kan je het HBO Max platform sinds een paar dagen testen in België (dat ging niet zonder slag of stoot - de abonnementsprocedure ging gepaard met een aantal kinderziektes, althans via desktop). Belgische gebruikers kregen de primeur met 14 dagen gratis toegang, en dit voor de grote lancering op 1 juli. Fans van de serie ‘House of the Dragon’, een van de grote kijkcijferkanonnen op het platform, zullen blij zijn met de lancering van seizoen twee op 17 juni.
 
Ter herinnering, HBO Max is het eerste internationale platform dat de Belgische markt betreedt met een AVOD-aanbod (een basisabonnement met advertenties kost 5,99 euro/maand). Een andere bijzonderheid is dat Warner Bros. Discovery besloten heeft om de commercialisering van zijn platform toe te vertrouwen aan de gevestigde tv-regies zoals Canal+ in Frankrijk en Ads & Data bij ons.
 
“We zijn de eerste streamingdienst die vanaf de lancering een reclame-aanbod had. Dat toont ons vertrouwen in dit hybride model aan”, aldus Guillaume Coffin, SVP affiliates ad sales & content licensing BeNeFra & Africa bij WBD, aan The Media Leader. “De uitdaging bij streaming is om je heel snel te richten tot de hele markt en de klant (de adverteerder, nvdr.) voor te stellen om niet te kiezen tussen context en kracht. Vandaar de wens van Warner om te vertrouwen op een tv- en videoregie om aldus te kunnen profiteren van een team en bestaande tools die beide de relaties met adverteerders en bureaus vergemakkelijken.”

Bij Ads & Data bevestigt CCO Bart Demeulenaere dat deze pre-launch ook een gelegenheid is om de eerste tests uit te voeren. Na een snelle check van het platform ontdekten we dat er inderdaad verschillende adverteerders aanwezig zijn, waaronder Wikifin, Kia, Argenta, AG, Hello Fresh en Engie. De spots worden momenteel alleen in het Nederlands uitgezonden (ter herinnering, het HBO Max-aanbod is nationaal) en komen dus uit het Total Video en Big Screen ecosysteem van Ads & Data, wellicht in combinatie met de drie Vlaamse platformen Go Play, Streams Basic en VRT MAX. Dit vanwege de voor de hand liggende redenen van bereik. De formaten: pre- en mid-roll met non-skippable blokken van meerdere spots (twee in pre- en vier in mid-roll momenteel), sound on en sociodemografische targeting (leeftijd, geslacht, regio en taal) vanaf oktober.
 
Zoals reeds aangestipt, wordt de grote lancering van HBO Max begin juli verwacht, bij de start van de Olympische Spelen. Het event zal deel uitmaken van elk abonnementspakket. WBD zal er volledig op inspelen vanwege de nabijheid en aantrekkelijkheid... In het zuiden van het land zouden de investeringen al zeer sterk stijgen. Het bewijs van flink wat enthousiasme van de Belgische adverteerders, aldus RMB...

Hieronder zie je de lanceringsfilm voor HBO Max in Frankrijk. Die is van de hand van Buzzman die de pitch won met OMG.

Archief / MEDIA