Fr

MEDIA

Reclame begint echt te tellen voor Netflix

Donderdag 16 Mei 2024

Reclame begint echt te tellen voor Netflix

Netflix heeft aangekondigd dat zijn abonnement met reclame nu 40 miljoen maandelijkse actieve gebruikers heeft. In januari waren die nog maar met 23 miljoen en een jaar geleden amper met vijf miljoen.
 
Netflix maakte ook gebruik van zijn aanwezigheid op de TV Upfronts om wat meer te vertellen over hun profiel: deze gebruikers hebben een hoger gezinsinkomen en zijn jonger dan het lineaire tv-publiek, met een mediane leeftijd van 37 jaar. Meer dan 70% kijkt meer dan 10 uur per maand televisie en meer dan de helft kijkt meer dan 20 uur.
 
Het streamingplatform kondigt ook een reeks nieuwe externe meetpartners aan, waaronder Affinity Solutions, iSpotTV, Kantar, Lucid, NCSolutions en TVision, naast een lijst die al bestaat uit Nielsen, EDO, DoubleVerify en Integral Ad Science.
 
Het breidt ook zijn pool van programmatic partners uit: tegen de zomer wordt die versterkt met DV 360 Google en The Trade Desk, naast de al lang bestaande samenwerking met Microsoft. Netflix is ook van plan zijn eigen AdTech-platform op te zetten om adverteerders in staat te stellen hun campagnes in te kopen en te meten.

Archief / MEDIA