Fr

MEDIA

JCDecaux meet en controleert zijn sociaal-economische impact

Woensdag 24 April 2024

JCDecaux publiceerde de resultaten van een wereldwijde studie die meet in welke mate een bedrijf bijdraagt aan de economische en sociale ontwikkeling van de omgevingen waarin het actief is. Het onderzoek dat uitgevoerd werd door het Franse adviesbureau Utopies, is gebaseerd op concrete gegevens en werd gecontroleerd door EY.
 
Uit de resultaten blijkt een positieve sociaal-economische voetafdruk in alle gebieden waar het bedrijf actief is: in 2022 zorgden de activiteiten van JCDecaux wereldwijd voor bijna 120.000 jobs, waarvan 41% in Europa. Elke directe job die JCDecaux creëert, ondersteunt 9,7 extra banen in de wereldeconomie.
 
Op economisch vlak besteedt JCDecaux bijna de helft van de gegenereerde middelen om leef- en transportomgevingen te financieren (waarde toegekend aan steden, vervoersmaatschappijen, luchthavens, winkelcentra, privégeldschieters, de overheid en lokale gemeenschappen). Op milieuvlak dragen bushokjes, openbaar vervoer en deelfietsen bij tot de tempering van de klimaatcrisis door de promotie van duurzame mobiliteit in de hele wereld.

Archief / MEDIA