Fr

MEDIA

DPG Media en Rossel starten commercialisering van TF1+

Dinsdag 18 Juni 2024

DPG Media en Rossel starten commercialisering van TF1+

Na de lancering van de TF1+ website in België eerder dit jaar (ondertussen goed voor zo’n 250.000 actieve gebruikers per maand), lanceert TF1-groep vandaag zijn nieuwe app in België. Die zal beschikbaar zijn op vier schermen: via mobiel, tablet en computer, maar ook op Smart TV. Op het menu: een mix van entertainment en nieuws, waarvan ongeveer 88% ook beschikbaar zal zijn in België. Het platform zal ook uitgebreide rechten hebben, met content die minimaal 30 dagen en maximaal 48 maanden beschikbaar is.
 
De app biedt ook verschillende nieuwigheden aan zoals Synchro: een aanbevelingstool voor gezamenlijk kijken. Gebruikers zullen ook het exclusieve nieuwsaanbod van TF1+ terugvinden, aangepast voor gebruik op aanvraag met TOP INFO: vijf dagelijkse formats van 3 tot 6 minuten, geproduceerd door het redactieteam en met een diepgaande blik op het belangrijkste nieuws van de dag.
 
De basisversie van de app is gratis, maar er is ook een premium reclamevrije formule (5,99 euro/maand). De commercialisering is, zoals aangekondigd, in handen van de medeaandeelhouders van RTL Belgium, DPG Media en Rossel. Wilfried Celis (Director Strategic Partnerships bij DPG Media): “De lancering van de applicatie is een belangrijke stap in de ontwikkeling van ons digitale video-ecosysteem. De interesse voor kwalitatief digitaal bereik blijft groot. Met de lancering van TF1+ zetten we een nieuwe stap in deze groei in Franstalig België.”

Archief / MEDIA