Fr

TECH

Paid Search in stijgende lijn

Donderdag 17 Oktober 2024

Paid Search in stijgende lijn

Terwijl Google net zijn eerste reclame-oplossingen op zijn nieuwe zoekinterface AI Overview heeft gelanceerd, start TikTok Search Ads Campaign, zijn reclame-aanbod gewijd aan search.
 
Het platform van Bytedance surft mee op de stijgende trend in search op zijn app, die vandaag door 57% van zijn gebruikers wordt gebruikt. Met dit nieuwe aanbod wil Bytedance een deel van de search markt veroveren. Die wordt in de Verenigde Staten geschat op ongeveer 300 miljard dollar.

Zoals Axel Gekiere, medeoprichter van Adshot, in dit artikel aangeeft, zullen marketeers hun videoproductieprocessen moeten veranderen om te kunnen profiteren van de nieuwe propositie van TikTok.
TikTok is niet de enige die op deze reclamegoudmijn mikt - Perplexity is ook sterk geïnteresseerd. De zogenaamde antwoordenmachine onthulde onlangs zijn strategie en in een recent interview op CNBC ging Aravind Srinivas, de oprichter van Perplexity, er nog dieper op in.

Archief / TECH