Fr

TECH

TikTok en Amazon associëren zich

Dinsdag 20 Augustus 2024

TikTok en Amazon associëren zich

TikTok is een partnerschap aangegaan met Amazon waardoor gebruikers aankopen kunnen doen bij Amazon zonder de app te verlaten. Producten zullen worden weergegeven als advertenties in de 'For You' feed.

Amazon sloot eerder al soortgelijke overeenkomsten met Instagram, Facebook, Pinterest en Snapchat. Aldus wil het zijn verkopers in staat stellen de grote community van deze sociale netwerken te bereiken door de aankoop te vergemakkelijken. Amazon kan meer omzet genereren voor zijn producten en die van zijn verkopers, terwijl de sociale netwerken extra advertentie-inkomsten verdienen en toch de controle over hun bereik behouden.

Deze overeenkomst tussen Amazon en TikTok komt op een moment dat TikTok in de States zijn eigen e-commerce strategie uitrolt via de TikTok Shop. Het is een interessante toepassing van het gezegde ‘If you can't beat them, join them’, waarbij je je weliswaar kunt afvragen wie zich bij wie aansluit en wie er als winnaar uit de bus komt.

Archief / TECH