Fr

TECH

Soundcloud vertrouwt programmatic inventaris toe aan PubMatic

Donderdag 14 November 2024

Soundcloud vertrouwt programmatic inventaris toe aan PubMatic

SoundCloud en PubMatic zijn een wereldwijde samenwerking aangegaan om adverteerders via programmatic toegang te verlenen tot de video- en display-inventaris van het muziekplatform.

Met meer dan 400 miljoen tracks van zo'n 40 miljoen artiesten in 193 landen bereikt SoundCloud 175 miljoen maandelijkse luisteraars.

Beide partners zijn verheugd over deze samenwerking. Kyle Dozeman, chief revenue officer Americas bij PubMatic, benadrukt de voordelen voor adverteerders om zich te richten tot deze dynamische community van muziekliefhebbers. Jonathan Kopitko, senior director global partnerships bij SoundCloud, van zijn kant ziet de deal als een versterking van zijn engagement om artiesten te steunen bij de opbouw van hun carrière.

Volgens Emarketer zal de gemiddelde dagelijkse consumptie van digitale audio in 2024 ongeveer 1 uur en 43 minuten bedragen, goed voor reclamebestedingen ter waarde van zo’n 11,13 miljard dollar en een markt van 1,6 miljard gebruikers tegen 2028.

Archief / TECH