Fr

TECH

Vijf trends in influencer marketing

Woensdag 18 September 2024

Vijf trends in influencer marketing

Het bureau We Are Social publiceerde zopas ‘Next Gen Influence’.

Dat verslag neemt de evolutie van influencer marketing onder de loep en distilleert vijf trends die de toekomst van samenwerkingen tussen merken en content creators belichamen.
  • ‘The right to reinvention’ dat gebaseerd is op de persoonlijke evolutie van content creators en hoe merken deze heruitvindingen kunnen ondersteunen.
  • ‘Relatable Realism’ dat rekening houdt met de economische druk waarmee de bevolking te maken krijgt, wat impliceert dat mensen niet meer per se streven naar ontoegankelijke luxe, maar eerder naar een realistische en haalbare levensstijl. Het is een trend die het belang van de authenticiteit waaraan professionals uit de sector zo gehecht zijn nog versterkt.
  • ‘Influential Allies’, een trend die pleit voor disruptie en het uitdagen van sociale normen. Merken kunnen hun voordeel doen met deze evolutie via steun aan makers die zich inzetten voor maatschappelijke doelen.
  • ‘Credible Creativity’ dat de nadruk legt op de creativiteit en authenticiteit van merken; partnerschappen tussen merken en makers moeten entertainment en morele integriteit combineren om consumenten te bereiken.
  • ‘Extreme Influence’, dat rekening houdt met de verzadiging van de digitale ruimte, waardoor content creators verplicht zijn te experimenteren met extreme vormen van entertainment. Merken kunnen zich via samenwerkingen met deze makers met lef beter onderscheiden van de massa, maar de oefening vereist wel een zorgvuldige balans tussen risico en authenticiteit.

Deze trends weerspiegelen een dynamische makerseconomie waar aanpassingsvermogen, authenticiteit en culturele relevantie essentieel zijn voor zowel content creators als merken.

Archief / TECH