Fr

MEDIA

IPM introduceert cookieless First-ID in België

Maandag 3 Februari 2025

IPM introduceert cookieless First-ID in België

IPM Advertising meldt dat het als eerste Belgische regie aan de slag gaat met de unieke cookieloze ID-oplossing van het Franse bedrijf First-ID voor al zijn sites en apps (lalibre.be, dhnet.be, lavenir.net, parismatch.be, moustique.be, ln24.be, cinebel.be, enz.).
 
Zoals Sophie Vanderwinkel, general manager van IPM Advertising, uitlegt, zal deze oplossing de regie in staat stellen om haar gegevens over alle touchpoints te verenigen, waardoor adverteerders toegang krijgen tot een groot, geauthenticeerd en gesegmenteerd bereik: “Wij zijn erg blij met deze samenwerking, die onze voortdurende drang naar innovatie bevestigt. First-id vormt een essentiële aanvulling op onze adtech-infrastructuur en was de ontbrekende technische schakel in onze ambitie om te werken met first-party data en cookieless oplossingen. We beschikken nu over de techniek om anonieme gebruikers te volgen op verschillende apparaten, websites of apps en om het bereik van onze first-party data te vergroten voor de geïdentificeerde gebruikers. Onze partners en adverteerders zullen ten volle kunnen profiteren van deze integratie op ons platform, ongeacht hun favoriete aankoopkanaal.”
 
In de praktijk zal First-ID het netwerk in staat stellen om de traceerbaarheid tussen zijn merken te handhaven en de verspreiding van campagnes in alle browsers, inclusief Safari en Firefox, te verbeteren. De oplossing zal de regie ook de mogelijkheid bieden om de waarde van haar inventaris te optimaliseren door een nauwkeurigere identificatie te bieden en de compatibiliteit met platforms zoals Open RTB, Prebid en Google PPID te vergroten voor een effectievere synchronisatie zonder third-party cookies.

Archief / MEDIA