Fr

TECH

Channel Factory wordt regie van Google TV Masthead

Dinsdag 18 Februari 2025

Channel Factory wordt regie van Google TV Masthead

Channel Factory breidt zijn samenwerking met Google uit buiten YouTube en lanceert een CTV-regieactiviteit. Het zal verantwoordelijk zijn voor de commercialisering van het native Masthead videoformaat op Google TV en Chromecast-toestellen met Google TV op verschillende belangrijke markten, waaronder België.
 
Ter herinnering, de Google TV Masthead is de eerste advertentieruimte die zichtbaar is op het ‘Voor jou’ tabblad bovenaan het startscherm van Google TV.
 
Volgens Google bereikt de Google TV Masthead meer dan 900.000 actieve toestellen per maand in België, met targeting-oplossingen op basis van interesses, geslacht, leeftijd en geolocatie. Het biedt ook sponsormogelijkheden zoals merkintegratie in gepersonaliseerde seizoenscontent en 100% SOV (Share of Voice) op specifieke contentcollecties.
 
De regie benadrukt dat de Google TV Masthead een op zichzelf staande oplossing is en niet wordt gebundeld met YouTube (dat ook zijn eigen Masthead aanbiedt).
 
“De verschuiving van lineaire naar connected TV is enorm. Volgens het BIPT zullen er in België tegen 2023 130.000 lineaire aansluitingen wegvallen en de cijfers van CIM tonen een sterke stijging van het aantal cord cutters in zowel het noorden als het zuiden van het land. Hierdoor stijgt de vraag naar video-ontdekkingsplatformen zoals Google TV. Dankzij ons partnerschap met Google TV stellen we onze adverteerders in staat om de eerste reclame-impressie bij Google TV-gebruikers te benutten”, aldus Fabien Bourgies, country manager Belgium bij Channel Factory.

Archief / TECH