Fr

TECH

Adobe duikt in Agentic-era

Maandag 24 Maart 2025

Adobe duikt in Agentic-era

Adobe profiteerde van de 2025-editie van de Adobe Summit om een aantal belangrijke innovaties te presenteren. Die moeten het bedrijf in het tijdperk van AI agents loodsen.

De belangrijkste nieuwigheid is de Agent Orchestrator, die het Adobe Experience Platform (AEP) verbetert. Zoals de naam aangeeft, kunnen hiermee allerlei taken worden geautomatiseerd met behulp van AI-agents.

De andere aankondigingen gaan ook in die richting: marketingteams ondersteunen bij hun dagelijkse taken, processen optimaliseren en de performance verhogen. Zo zijn er GenStudio voor performance marketing en content analytics én nieuwe Firefly-functies.

GenStudio for Performance Marketing groepeert in één interface alle stappen die nodig zijn voor marketingcampagnes - van planning tot verspreiding, inclusief creatie en middelenbeheer.

Content Analytics stelt bedrijven in staat om de performance van hun digitale content op het vlak van engagement en conversie in realtime te meten.

De Adobe Firefly Services en Firefly Custom Models functionaliteiten bieden bedrijven dan weer de mogelijkheid om aan de groeiende vraag naar gepersonaliseerde content via kanalen als sociale media, e-commerce en mobiele telefonie te voldoen.

Adobe stapt dus resoluut in het Agentic-tijdperk en biedt zijn klanten krachtige tools om mee te surfen op de hyperpersonalisatietrend.

Archief / TECH