Fr

TECH

Altermind: nieuwe digitale studio voor immersive brand experiences

Maandag 17 Maart 2025

Altermind: nieuwe digitale studio voor immersive brand experiences

De Belgische digitale markt is een speler rijker met de lancering van Altermind, een innovatieve studio die zich toelegt op de creatie van immersieve digitale merkervaringen.

Het initiatief gaat van start onder de vleugels van software- en webbouwer Antenna en zal worden geleid door initiatiefnemer Bart De Bock, die eerder zijn sporen verdiende bij toonaangevende bureaus zoals AKQA Brussels en iO.

Altermind wil naar eigen zeggen focussen op de echte meerwaarde van immersie en zet daartoe in op web-based experiences die platform-, ecosystem- en headset-onafhankelijk zijn (interactive brand storytelling, advanced product visualisation, gamification, etc).

“Zo helpt Altermind merken om niet alleen op te vallen doorheen de digitale ruis, maar vooral om opnieuw échte verbinding te maken met hun doelgroep”, aldus Bart De Bock. “We willen de manier waarop mensen merken beleven fundamenteel veranderen. Het gaat niet om snelle clicks, maar om duurzame interactie. Onze kracht ligt in het verbinden via beleving—ervaringen die écht raken.”

De studio zal werken vanuit Gent, volgens het principe van een flexibel en efficiënt people-netwerk, met topcreatieven uit de hele wereld, maar met de efficiëntie en kosteneffectiviteit van een lokale partner. “Dit unieke model maakt het mogelijk om hoogwaardig internationaal talent in te zetten zonder de overhead van een klassiek agentschap”, aldus Bart De Bock.

Foto: ​links: Pieter Van Peteghem (Oprichter Antenna), rechts: Bart De Bock (Altermind)

Archief / TECH